Taloushallinnon päivitys – uudet ominaisuudet

Taloushallinnon puolella on kesän 2020 aikana uudistunut paljon ja voimme suurella ilolla todeta uudistusten vievän meidät harppauksella kohti nopeampaa työskentelyä ja helpompaa arkea.

Tässä on kerrottu pääkohdat päivityksestä (versio 2020.10.6.1410 – 10/2020). Tarkemmin päivityksestä on kerrottu ohjelman lue minut-tiedotteessa. *ylävalikko: ohje -> lue minut -tiedote

Jos sinulle jäi jotain epäselväksi tai kysyttävää ota yhteyttä. Neuvonta ja myyjämme kertovat lisää.  Neuvontamme palvelee ma-pe klo 8.00-15.30 numerossa:  017 – 264 2660 ja myyntimme vastailee numerossa 017 -264 2642.

Laskutuksessa

  • Suorituksia voi kirjata suoraan laskutuksen päänäkymästä. Kirjaaminen onnistuu myös usealle laskulle yhtä aikaa.
  • Pystyt tarkistamaan laskuja tehdessä kaikki asiakkaan aikaisemmat laskut, niiden päivät ja porautumaan rivitietoihin. Painikkeeseen ilmestyy punainen huutomerkki, mikäli Laskun kirjaus -ikkunaan valitulla asiakkaalla on erääntyneitä laskuja avoinna. Oletuksena näet asiakkaan avoimet laskut, mutta voit tarkastella asiakkaan kaikkia aiempia laskuja muuttamalla suotimeksi Kaikki (laskut)

  • Laskutuksen ohjaustiedoissa on mahdollista asettaa myyjätieto laskuille pakolliseksi.

Palkanlaskenta

  • Verkkopalkan avulla voit lähettää palkkalaskelmat turvallisesti ja nopeasti suoraan palkansaajien verkkopankkeihin. Palkansaaja pääsee tarkastelemaan palkkalaskelmaansa verkkopankkinsa kautta henkilökohtaisilla verkkopankkitunnuksillaan. Edellytyksenä on, että käytössäsi on PalkanlaskentaPlus-versio ja Sanomanvälityspalvelu-ominaisuus sekä olet rekisteröitynyt Apixiin.
  • Verokortit: Vuoden 2021 verokortit saat näppärästi suoraan ohjelmaan, tekemällä verokorttien suorasiirtopyynnöt ohjelmasta Toiminnot -> Tilaa verokortit. Voit tilata kortit valitsemillesi tai kaikille työntekijöille. *Verokorttien nouto vuodelle 2021 on mahdollista 29.9.2020 – 15.2.2021 välisenä aikana.
  • Työnantajan erillisilmoituksen tilisiirrosta voit muodostaa ostoreskontraan ennakonpidätyksien ja sava-maksun tilitystä varten ostolaskun Muodosta ostolasku -painikkeella. Erillisilmoitukset-ikkunassa näkyy muodostetun ostolaskun numero.
  • Palkanmaksuaineiston luonnissa voit tarkastaa pankkitilin reaaliaikasaldon. Lue tarkemmin kohdasta Ostoreskontra
  • Päivätapahtumalle, joka on kuitattu eli liitetty palkalle, on lisätty katselutilaominaisuus. Sen avulla voit tarkastella yksittäisen päivätapahtuman tietoja, mutta et voi muokata niitä.

Ostoreskontrassa
Helpotusta arkeen ja jätetään uusien toiminnallisuuksien avulla turhia näpyttelyjä pois.

  • Pystyt tekemään ALV- ja työnantajatilityksestä yhdellä klikkauksella ostolaskun Ostoreskontraan. Näin laskun maksaminen onnistuu ostoreskontran kautta helposti ilman erillistä ostolaskun kirjaamista.
  • Tilien reaaliaikaisen tilin saldon ja viimeisimmät pankkitapahtumat voit noutaa Pankki-painikkeen alta Pankkitilien saldot -valinnalla tai maksuaineiston luonnissa. Pankkisopimuksen täytyy sisältää konekielinen tilioteaineisto, jotta saldon kysely onnistuu. Ominaisuus toimiin tällä hetkellä Osuupankin tileille. Muiden pankkiryhmien osalta ominaisuus julkaistaan myöhemmin. Kyseinen ominaisuus löytyy myös palkanlaskennasta.
  • Päänäkymään on lisätty uusi suodin ’Kesken’. Tämä suodin nopeuttaa löytämään ostolaskut, jotka ovat hyväksymättä.

Kirjanpidossa

  • Alv-ilmoituksen tilisiirto on mahdollista siirtää suoraan ostolaskuksi Arvonlisäveroilmoitukset-ikkunassa näkyy muodostetun ostolaskun numero.
  • Arvonlisäveroilmoitukset-ikkunan listaukseen on lisätty omaan sarakkeeseen tieto ilmoituksen maksettavan/palautettavan arvonlisäveron määrästä.
  • Vuoden 2020 veronlaskenta-arvot on päivitetty Veronlaskenta-osioon.
  • Tuloslaskelma (tilitasoinen)- ja pääkirja-raportit on mahdollista tulostaa rajaamalla raportintiedot päivämäärävälillä.

Jos sinulle jäi jotain epäselväksi tai kysyttävää ota yhteyttä. Neuvonta ja myyjämme kertovat lisää.  Neuvontamme palvelee ma-pe klo 8.00-15.30 numerossa:  017 – 264 2660 ja myyntimme vastailee numerossa 017 -264 2642.